Reklamační řád
Reklamační řád
1. Práva z vadného plnění
1.1
Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží podle článku 7 Všeobecných obchodních podmínek je zboží bez vad, zejména že:
a. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
b. je vhodné k účelu, pro který jej požadujete a s nímž souhlasíme;
c. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
d. je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá;
e. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
f. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat;
g. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly poskytnuty před uzavřením smlouvy.
1.2
Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
1.3
V případě, že má zboží vadu, můžete nám tuto vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat) písemně, elektronicky nebo osobně:
-
e-mailem na adresu sales@solar-kerberos.cz
-
poštou nebo osobně na adrese: kpt.Macha 1372, 757 01 Valašské Meziříčí
-
nebo prostřednictvím reklamačního formuláře dostupného na našich webových stránkách.
V reklamaci prosím uveďte, jaké právo z vadného plnění uplatňujete (např. opravu, výměnu, slevu, odstoupení). Zvolený způsob vyřízení nelze bez našeho souhlasu následně změnit.
1.4
Má-li zboží vadu, máte právo požadovat:
a. odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějící části zboží; nebo
b. odstranění vady opravou zboží,
ledaže by zvolený způsob odstranění vady byl nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a možnost odstranit vadu jiným způsobem bez značných obtíží pro Vás.
1.5
Jsme oprávněni odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
1.6
Dále máte právo na:
a. přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
b. odstoupení od smlouvy,
jestliže:
b1. vadu odmítneme odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s právními předpisy,
b2. se vada projeví opakovaně,
b3. vada představuje podstatné porušení smlouvy, nebo
b4. je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
1.7
Právo na odstoupení od smlouvy nenáleží v případě, že vada zboží je nevýznamná.
1.8
Pokud jste si vadu způsobili sami, práva z vadného plnění Vám nenáleží.
1.9
Vadou zboží není opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
1.10
Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné nebo elektronické potvrzení, ve kterém bude uvedeno:
a. datum, kdy jste reklamaci uplatnili,
b. obsah reklamace,
c. jaký způsob vyřízení reklamace požadujete,
d. Vaše kontaktní údaje pro účely informování o vyřízení reklamace.
1.11
Nedohodneme-li se na delší lhůtě, odstraníme vady a poskytneme Vám informaci o vyřízení reklamace do 30 dnů ode dne jejího obdržení. Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny.
U podnikatelů bude reklamace vyřízena v přiměřené lhůtě s ohledem na povahu zboží a vady.
1.12
O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.
Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů, které prokážete například účtenkami či potvrzeními o dopravě.
V případě výměny zboží je Vaší povinností vrátit nám původní zboží, přičemž náklady na toto vrácení hradíme my.
1.13
Jste-li podnikatel, jste povinni oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději do tří dnů od převzetí zboží.
1.14
Jste-li spotřebitel, máte právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního zboží ve lhůtě 24 měsíců od jeho převzetí.
2. Odstoupení od smlouvy
2.1
K odstoupení od smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku nebo v dalších ustanoveních Všeobecných obchodních podmínek.
2.2
Jste-li spotřebitel, máte podle § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, resp. převzetí zboží.
Pokud se smlouva týká více kusů nebo částí zboží, lhůta běží od dodání posledního kusu nebo části.
V případě pravidelné dodávky běží lhůta od první dodávky.
2.3
Od smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem – zejména e-mailem na adresu sales@solar-kerberos.cz nebo poštou na naši adresu.
2.4
Ani jako spotřebitel nemůžete odstoupit v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
2.5
Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud nám v jejím průběhu odešlete oznámení o odstoupení elektronicky či poštou.
2.6
V případě odstoupení od smlouvy jste povinni nám zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nést náklady spojené s jeho navrácením.
Máte nárok na vrácení kupní ceny včetně nákladů na dopravu, nejvýše však ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Pokud odstupujete z důvodu našeho porušení smlouvy, hradíme náklady spojené s vrácením zboží my, a to rovněž pouze do výše ceny odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání.
2.7
Kupní cena bude vrácena do 14 dnů od účinnosti odstoupení na účet, z něhož byla platba provedena, nebo na účet uvedený v oznámení o odstoupení.
Platbu však neprovedeme dříve, než obdržíme vrácené zboží nebo doklad o jeho odeslání.
Zboží prosíme vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
2.8
V případě odstoupení odpovídáte za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než bylo nutné k seznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností.
Pokud jsme Vám ještě nevrátili kupní cenu, můžeme náhradu za snížení hodnoty započíst proti Vaší pohledávce.
2.9
Jsme oprávněni odstoupit od smlouvy kdykoliv před dodáním zboží, pokud existují objektivní důvody, které znemožňují jeho dodání (např. selhání dodavatele nebo ukončení výroby).
Dále můžeme odstoupit, pokud zjistíme, že jste uvedli v objednávce nesprávné údaje.
Nakupujete-li zboží jako podnikatel, můžeme od smlouvy odstoupit kdykoliv i bez udání důvodu.
3. Řešení sporů se spotřebiteli
3.1
Nejsme vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3.2
Stížnosti spotřebitelů přijímáme na e-mailové adrese sales@solar-kerberos.cz
O výsledku vyřízení Vás budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
3.3
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://coi.gov.cz
Pro řešení sporů on-line lze využít platformu Evropské komise na adrese https://consumer-redress.ec.europa.eu/
3.4
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line.
📅 Účinnost od: 1.10.2023
Provozovatel: Unites Systems, a.s., IČO 25863665
Adresa: kpt.Macha 1372, Valašské Meziříčí
E-mail: sales@solar-kerberos.cz
